Hoppa till sidans innehåll

Komma igång


Hur aktiverar jag föreningens IdrottOnline-sida?

1. Utse kontaktperson i föreningen som blir huvudadministratör.

2. Skicka ett e-postmeddelande till This is a mailto link där ni uppger information om den blivande huvudadministratören. (Förnamn, efternamn, hemadress, postadress, telefon, personnummer ÅÅMMDD-XXXX samt e-post) Ange även vilken förening ni vill öppna samt sektion.

3. Huvudadministratören kommer att få ett e-postmeddelande med följande instruktioner:

4. För att aktivera er webbplats navigerar du till http://www.idrottonline.se och loggar in via hänglåset uppe i högra hörnet.

5. Använd ditt idrotts-ID eller personnummer samt det lösenord som står i e-postmeddelandet för att logga in.

6. När du klickat på logga in öppnas en nytt fönster där det under fliken Skapa webbplats står vilken eller vilka föreningar som du kan skapa en ny hemsida till.

7. Markera den du vill skapa och klicka på skapa.

8. När du har klickat på Skapa öppnas ett nytt fönster med ett avtal som du måste godkänna för att sidan ska kunna skapas.

9. Klicka på Godkänn och sidan börjar skapas.

OBS: Gör ingenting medan hemsidan skapas utan vänta på följande meddelande: Webbplatsen skapades utan fel

10. Läs ovanstående meddelande och gör så här:

Skriv ner adressen till er nya hemsida.

Ha dina inloggningsuppgifter redo (användarnamn och lösenord som du fått i mejl).

Klicka på länken till er nya hemsida.

Klicka på hänglåset i högre hörnet och logga in.

Nu kan du börja arbeta med er nya hemsida.

Visa svar


Dölj svar


Hur ska föreningarna gå tillväga för att aktivera sin sida i IdrottOnline Klubb?

I vår Support online finns en utförlig guide för hur du går tillväga. Klicka här

Visa svar


Dölj svar


Postadress:
IdrottOnline Klubb
Box 11016
10061 Stockholm

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link